«ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΤΟΥ ΕΝΟΣ...Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΤΩΝ ΠΟΛΛΩΝ» - ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Το πρüγραμμα «Τα
σκουπßδια
του ενüς... ο
θησαυρüς των
πολλþν»
επιλÝχθηκε
λüγω της
επικαιρüτητας
και
πρωτοτυπßας
του θÝματος.
Η διαχεßριση
των
απορριμμÜτων
εßναι Ýνα απü τα
σοβαρüτερα
προβλÞματα
της εποχÞς
μας και
απασχολεß
üλους τους
κατοßκους
του πλανÞτη Τα
απορρßμματα
αποτελοýν
μÝρος της
καθημερινÞς
μας πρακτικÞς
και σýντομα η
Γη θα
ξεπερÜσει
τις αντοχÝς
της. Οι
περιβαλλοντικÝς
επιπτþσεις
απü την τακτικÞ
των χωματερþν
και της
εγκατÜλειψης
των
απορριμμÜτων
εßναι πολλÝς
και σοβαρÝς: 1)
Ρýπανση των
επιφανειακþν
και υπüγειων
νερþν.
2)
Ρýπανση των
ακτþν, των
θαλασσþν
αλλÜ και
Üλλων μεγÜλων
περιοχþν. 3)
Επιδεßνωση
του
φαινομÝνου
του
θερμοκηπßου. 4)
Πολλαπλοß
κßνδυνοι για
τη δημüσια
υγεßα. 5)
¶μεσοι
κßνδυνοι για
τη χερσαßα
και θαλÜσσια
πανßδα. 6)
ΑισθητικÞ
υποβÜθμιση
του τοπßου κ.Ü.
Αν και εßναι
θÝμα με
παγκüσμιες
διαστÜσεις,
εßναι
ταυτüχρονα
οικεßο και
προσιτü στα
παιδιÜ, καθþς
αποτελεß
κομμÜτι της
καθημερινüτητÜς
τους.
Δßνει
δυνατüτητα
για βιωματικÞ
και
διαθεματικÞ
προσÝγγιση,
ευνοεß την
ομαδικÞ
εργασßα, τον
προβληματισμü
και την
καλλιÝργεια
κριτικÞς
σκÝψης. Δßνει
ευκαιρßες
για προσωπικÞ
επÝμβαση των
παιδιþν και
βßωση
αισθÞματος
ικανοποßησης,
καθþς νιþθουν
üτι μποροýν τα
ßδια, ακüμη κι
απ' αυτÞν την
ηλικßα, να
συμβÜλουν
στη βελτßωση
της
κατÜστασης
του πλανÞτη
μας. ΒοηθÜει
στην ανÜπτυξη
της
οικολογικÞς
συνεßδησÞς
τους, þστε
ξεκινþντας απü
τα «κοντινÜ και οικεßα»,
να μπορÝσουν
σταδιακÜ να
επεκταθοýν
στα «μακρινÜ και παγκüσμια».
ΣΤΟΧΟΙ
ΤΟΥ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
1)
Ευαισθητοποßηση
και ενημÝρωση
γýρω απü τα
περιβαλλοντικÜ
προβλÞματα
2) Κατανüηση της αξßας των «Üχρηστων»
υλικþν με
ταυτüχρονη
ανÜπτυξη της
φαντασßας
και
δημιουργικÞς
καλλιτεχνικÞς
Ýκφρασης.
3)
Προβληματισμüς
απü τη συνεχÞ
αýξηση του
üγκου των
απορριμμÜτων
και η εýρεση
λýσεων.
4)
Γνωριμßα με τα
ανακυκλþσιμα
υλικÜ και
τους
τρüπους
διαχεßρισης
τους.
5)
Κατανüηση
εννοιþν üπως
διαχεßριση
απορριμμÜτων,
ανακýκλωση,
οργανικÝς
και πρþτες
ýλες,
αλουμßνιο,
Χ.Υ.Τ.Α.,
βιοδιασπþμενα
υλικÜ, βιþσιμη
ανÜπτυξη, κλπ.
6)
ΚαλλιÝργεια
ερευνητικÞς
διÜθεσης,
καθþς και
Üσκηση στην
ανÜληψη
πρωτοβουλιþν
και δρÜσεων.
7)
Διαμüρφωση
θετικþν
στÜσεων με
αλλαγÞ
συμπεριφορÜς,
κυρßως
καταναλωτικÞς
8) ΑνÜπτυξη της «γλþσσας του σþματος»
με το
θεατρικü
παιχνßδι και
το παιχνßδι
ρüλων
9) ΑνÜπτυξη
συνεργατικüτητας
και
ομαδικüτητας
10) Κατανüηση
των
επιπτþσεων
που Ýχουν οι
ενÝργειες
και
αποφÜσεις
των ανθρþπων
τüσο τþρα üσο
και στο
μÝλλον
στους
φυσικοýς
πüρους, στην
παγκüσμια και
τοπικÞ
κοινüτητα, και
γενικÜ στο
περιβÜλλον.
Το Πρüγραμμα συνοπτικÜ
Το Πρüγραμμα «Τα
σκουπßδια
του ενüς ... Ο
θησαυρüς των
πολλþν» -
Ανακýκλωση
ασχολεßται
με τη
Διαχεßριση
ΑπορριμμÜτων,
τα οφÝλη και
τις πρακτικÝς
της
Ανακýκλωσης
μÝσα απü
ποικιλßα
καλλιτεχνικþν
δραστηριοτÞτων,
θεατρικþν
παιχνιδιþν,
παιχνιδιþν
ρüλων,
κατασκευþν
και
περιβαλλοντικþν
παιχνιδιþν.